Selamat datang Ke Blogku...

Pages

Saturday 20 October 2012

Karnival Gegar JTX


Bertemu kembali. Memandangkan aku tidak ada apa-apa 

aktiviti hari ni,
aku ke Karnival Gegar JTX di Wawasan Hai-O, 
Jalan Kapar pagi tadi .
Aku pernah ceritakan karnival ni pada entry yang lepas.
 Meriah sungguh karnival pagi tadi dengan kedatangan 
begitu ramai orang ke sana. 
Aku pula yang suka dunia pemotoran, aku amat teruja dengan 
karnival ni yang memberi banyak input dan informasi 
berguna kepada hadirin yang hadir. 
Satu program yang diadakan
 oleh pihak syarikat yang membanggakan. 

Setibanya aku di sana, orang semakin ramai dan
 ada di antara
 mereka sudah berada disana sejak awal awal pagi lagi. 
Ada sorang abg ni,
dia datang dari Sungai Petani. Kebetulan dia pun
 ada kursus di Shah Alam
selepas karnival ni. "Taniah, sanggup juga datang jauh jauh 
kerana nak menuntut ilmu,
 taniah!" kataku. Tersenyum senyum abang tu 
tanda ucapan terima kasih. 

Selepas berborak, aku terus ke demo set yang bawah kanopi.
Di situ, aku lihat sudah ramai orang 
berkumpul melihat sesuatu.
Aku pun nak tengok juga apa yang berlaku..
Selepas diamati rupanya ada orang sedang membuat demo
 tentang produk minyak pelincir Multigrade Hai-O JTX-1000 ni.
Berikut adalah gambar gambar sepanjang 
karnival ini sewaktu aku di sana:-

Inilah mesin yang digunakan untuk menguji 
ketahanan minyak pelincir.

Brother ni memberi keterangan tentang produk JTX-1000. 
Pada waktu pagi enjin mudah dihidupkan. I
ni kerana minyak ini tak turun 
sepenuhnya ke 'oil sump' enjin tetapi 
menyelaputi piston kenderaan 
setiap masa termasuklah pada waktu pagi.
 Seterusnya enjin mudah
 dihidupkan pada waktu pagi.
 Ramai yang tidak mengetahui kehebatan minyak pelincir ni. 
Nak tau? boleh contact aku. Aku boleh share.

Mesin ujikaji- Teknologi USA.

JTX adalah minyak terbaik dan dikategorikan minyak yang sangat berbaloi. 

Kereta ni buat drag tournament di Sepang circuit . 
Yang paling best, kereta ni menggunakan minyak
 JTX-1000 sewaktu pelumbaan! 
Cukup memuaskan hati hasilnya kerana pemilik kereta
 ni tidak perlu membuat 'overhaul' 
atau major service terhadap enjin keretanya 
selepas perlumbaan
 kerana minyak JTX mampu menyerap tekanan 
dan haba yang tinggi dari enjin!
 Lagi panas enjin ni,
 lagi senyap bunyinya. Jika dia menggunakan 
minyak jenis Synthetic,
 dia terpaksa membelanja kos yang tinggi untuk
 membuat major service terhadap 
enjin selepas perlumbaan! .
 Wow! Sangat hebat produk ni. 
Menjimatkan wang dan
 dapat melanjutkan usia enjin kereta. 

* Untuk pengetahuan, JTX-1000 adalah
 bukan minyak Synthetic. 
Ianya adalah minyak mineral yang diambil 
dari dasar laut yang paling dalam 
dan diadun dengan menggunakan Tribology Technology. 

Enjin yang sama lagi. Mekanik kereta ni 
pernah nak buat overhaul 
terhadap enjin ni. Apa yang memeranjatkan, 
tiada sikit pun karbon (hitam) 
yang terlekat pada piston enjin ni! Sangat bersih 
seperti baru di 'overhaul'! 
Kalau nak tahu, minyak ni bersifat alkali
 dan ianya mampu 
menanggalkan asid (karbon) pada piston selepas
 5 kali penggunaanya! 
Sungguh menakjubkan! 

Kereta ni pun sama, menggunakan minyak pelincir 
JTX sewaktu perlumbaan.
 Memang mengujakan. Jika kereta macam ni 
pun pakai JTX,
 lagikan kereta kita macam kita. 
Fikir fikirkan lah!

Minyak pelincir JTX-1000 juga sesuai 
untuk semua jenis kenderaan, 
daripada lori hingga la ke motosikal. 
Tak ada masalah. 
Sesuai untuk semua jenis kendaraan.
 Motor ni amat hebat sekali.
 Penunggangnya adalah orang Muar. 
Dahulu dia pakai minyak lain,
 hanya boleh buat top speed 200km/h saja. 
Tapi apabila beliau 
bertukar kepada JTX-1000, 
motor ni mampu membuat top 
speed sehingga 260km/h. 
1 jam je kalau balik Muar. Whoooo! 
Vrooooommm! terbukti.
 JTX-1000 mampu menambahkan kelajuan dan 
melancarkan pergerakan enjin. 

Kenapa, tak pecaya? motor honda kap bulat 
pun pakai JTX-1000 jugak la. 
Motorsikal cc kecil pun boleh pakai. 
Jom kita bertukar kepada
minyak pelincir JTX-1000 sekarang juga!

Ni aku, no komen. hehe...Saja suruh brother mana entah, 
aku pun tak kenal, 
minta tolong snap gambar aku sebelum balik. 
Terima kasih banyak banyak la ye!

Sebenarnya aku sudah lama 
menggunakan minyak JTX-1000 
ni kepada kereta aku. Sekarang ni aku 
ada 2 kereta, Iswara 
dan proton saga FL. Kedua-duanya aku
 menggunakan minyak ni.
 Testimonial aku sepanjang menggunakan 
minyak ni memang terbaik. 
Enjin kereta aku bertambah senyap,
 minyak jimat sehingga 10%, 
pagi senang
 je nak hidupkan enjin dan yang paling 
best aku dah kurang pergi ke 
bengkel kereta setiap bulan kerana minyak ni 
mampu aku 'henjut' sehingga 10,000 KM! 
malah lebih, mungkin! Jadi memang berbaloi aku
 menggunakan minyak ni
 kerana kos penyelenggaraan yang rendah 
dan selamat digunakan. 
Setakat ni Alhamdulillah, aku pakai minyak ni tak pernah 
kena sampai jemmed enjin kerta aku.
 Makin makin smooth tu ada la. Aku nak cerita 
lebih kat sini pun tak guna juga.
 Lebih afdal korang pakai je dulu minyak ni, 
then baru cerita kat aku.
 Pakai dulu, baru rasa kelainannya! Feel it man...!

Berikut adalah video untuk 
aku amik masa di sana.
 Bagi aku, brother ni sangat bagus dari segi 
explanation beliau mengenai produk ini. 
Terima kasih diatas kerana menjawab segala
 pertanyaan saya.Thumb Up! Enjoy the video.






Kredit to: Hadi Ismail....

Syed Ahmad Effendy Alattas
019-2690879
012-9446970 (WhatsApp)

No comments:

Post a Comment