Selamat datang Ke Blogku...

Pages

Friday 28 December 2012

Kebaikan dan keburukan minyak mineral dan synthetic

Pengeluar minyak terbesar di dunia ada 4 sahaja iaitu:

  1. Exxon
  2. Dupon
  3. Lubzoil
  4. Golberg (Supply JTX, DMX, Turbo Oil, Jet Turbo EX).

Peneluar minyak seperti EXXON, DUPON, LUBZOIL menghasilkan minyak mereka daripada mineral dan formulasi 4 bahan kimia iaitu:

  1. CEFLON
  2. TEFLON
  3. CHLORINE
  4. PARAFIL

Dengan keempat-empat bahan kimia ini maka terhasillah minayk tiruan iaitu FULLY SYNTHETIC. Jika keempat-empat bahan kimia ini bercampur dengan minyak mentah (Mineral), maka terhasillah minyak SEMI-SYNTHETIC. Maka dengan inilah enjin anda juga akan dipenuhi dengan SLUDGE/CARBON atau tahi minyak dan seangkatannya. Sebab itulah kebanyakkan kereta sekarang memiliki OIL FILTER/PENAPIS MINYAK.


PERSOALAN 1


Kenapa EXXON, DUPON DAN LUBZOIL lebih banyak menghasilkan minyak FULLY SYNTHETIC dariada MINYAK MINERAL?


JAWAPAN 1


Ketiga-tiga pengeluar minyak yang dinyatakan tadi telah cuba sedaya upaya memproses minyak mineral untuk mampu mencapai kadar penukaran minyak sehingga 5000KM penggunaan pada kenderaan tetapi gagal!!
Mereka akhirnya mengambil langkah mencipta minyak tiruan daripada 4 bahan kimia tersebut yang mampu mencapai kegunaan melebihi 5000KM pada kenderaan.


PERSOALAN 2


Mengapa minyak FULLY SYNTHETIC lebih mahal? Dan SEMI SYNTHETIC sederhana mahal dan minyak mineral murah??


JAWAPAN 2


Minyak FULLY SYNTHETIC melalui proses buatan dari bahan kimia dan minyak mineral hanya melalui proses Destilasi/Penyulingan...


GOLBERG ASS


Sebelum ini sejak Era 90an, Golberg Ass telah supply minyak JTX, DMX, TX kepada industri kilang yang menggunakan enjin diesel....Sekarang mereka tidak lagi supply kepada kilang-kilang kerana berlakunay perubahan teknologi masa kini dimana kilang-kilang sekarang lebih menggunakan tenaga nuklear, elektrik dan teknologi baru utnuk menggantikan diesel..

Oleh itu, Golberg telah memperkenalkan minyak mereka kepada dunia (penggunaan kenderaan bermotor)...

Mereka memformulasikan kembali minyak JTX, DMX, TX ini supaya sesuai untuk semua jenis enjin seperti motorsikal, kereta, kapal terbang, kapal laut dan sebagainya supaya minyak ini mudah dijual dalam bentuk kuantiti dan mengurangkan kos bungkusan dan kos pemprosesan...




Syed Ahmad Effendy Alattas

019-2690879 @ 012-9446970 (WhatsApp)

No comments:

Post a Comment